logo stadsmuseum Lier

Vervaardiger:
Ceulemans
Materiaal:

papier (drager), potlood (medium)

Techniek:

getekend (geheel)

Afmetingen:

(geheel) hoogte () 36 cm, (geheel) breedte () 25 cm

Opschriften en merken:

opschrift (voorzijde, titelpagina) : Moderne Entwürfe für / Kunstverglasung und Glasmalerei / 18 farbige Tafeln / Fritz Toussaint / Buchhandlung für Architektur und Kunstgewerbe / BERLIN W.

Beschrijving:

Ontwerpen voor moderne glasramen, Duitse uitgave, gedrukt, kleurendruk. Bestaat uit: titelpagina op dikker papier, 4 pagina's met kleine kleurtekeningen in rechthoeken en ovalen, 25 ontwerpen voor glasramen op dikker papier genummerd van 1 tot en met 25 en onderaan "Verslag von Fritz Toussaint in Berlin W." Alles samengehouden in een papieren kaft met drie flappen.
Behoort tot het archief van glazeniersfirma Ceulemans van Jaak (°c.1890) en Jan Ceulemans (°c.1920 - c.1958) (resp. grootvader en vader van Maggy Ceulemans die deze handgift schonk). Tekeningen dateren van 1e helft tot midden 20ste eeuw. De firma werkte soms samen met Van de Velde uit Mortsel.