Pelikaan, feniks, annunciatie

Vervaardiger:
Ceulemans
Materiaal:

papier (drager), potlood (medium)

Techniek:

getekend (geheel)

Afmetingen:

(geheel) hoogte () 36 cm, (geheel) breedte () 27 cm

Opschriften en merken:

notitie (voorzijde, rechts) : Geboorte = Stal Bethl. / Kruisdood / pieta / opdracht tempel? / maria Hemelvaart / aankondig. / geboorte / opdr. Tem / Kruis deur / Pieta / Her (?)

Beschrijving:

Drie ingekleurde voorontwerpen voor glasramen: links: pelikaan met 3 jongen, rode achtergrond. rechts: feniks boven vlammen met groen en blauwe achtergrond. Onder: annunciatie: Maria en engel met blauwe achtergrond. tekst rechts: Geboorte = Stal Bethl. / Kruisdood / pieta / opdracht tempel? / Maria Hemelvaart / aankondig. / geboorte / opdr. Tem / Kruis deur / Pieta / (?)
Behoort tot het archief van glazeniersfirma Ceulemans van Jaak (°c.1890) en Jan Ceulemans (°c.1920 - c.1958) (resp. grootvader en vader van Maggy Ceulemans die deze handgift schonk). Tekeningen dateren van 1e helft tot midden 20ste eeuw. De firma werkte soms samen met Van de Velde uit Mortsel.